dinsdag 17 februari 2015

Weg met frustratie, gooi je verwachtingen de deur uit...

Hoe komt dat toch, ik wacht op een telefoontje, een bericht, op een idee, op een goed gevoel maar er gebeurt niks, pas op het moment dat ik het loslaat is het er opeens, als ik er niet meer mee bezig ben dus. Waarom is loslaten nodig om mijn doelen te bereiken of om de aandacht te krijgen die ik wil hebben? Ik breek mijn hoofd hierover, ik weet dat het zo werkt maar ik snap niet waarom...

Is het mijn ongeduld?
Is het karma?

Actie is reactie, alle acties die je uitzet zullen een gevolg hebben, de vraag is alleen welke en wanneer... Na het uitzetten van acties is het vaak wachten... Maar waarom wachten, is wachten eigenlijk wel gezond? Of nog sterker, heeft het zin?

Je wacht omdat je iets verwacht. Een resultaat. Een verwachting is eigenlijk een soort "moeten". En zodra iets "moet" dan lukt het vaak niet... Waarom doe ik het dan toch, verwachtingen hebben, als ik weet dat het me niet verder helpt? En waarom kan ik het niet uitzetten?

Dat is niet helemaal waar, ik ben er steeds bewuster van dat ik ze heb en dat ik er niet veel mee opschiet, het lukt me dus steeds vaker om de "verwachtingenknop" uit te zetten en het scheelt een hoop frustratie. Ook al heb ik nog een lange weg te gaan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten